Noodfonds

Beveiligde sessie

Het coronavirus: tegemoetkoming tot 20.000 euro

Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL)
Bedrijven die door de coronacrisis in zwaar weer zijn geraakt, kunnen vanaf 1 juni een tegemoetkoming in de vaste lasten krijgen die oploopt tot maximaal 20.000 euro per kwartaal. Naarmate het omzetverlies groter is, is er een hoger bedrag beschikbaar. Nieuw is ook dat er een bedrag per maand kan worden verstrekt, met als maximum circa 6700 euro. Wie drie maanden achter elkaar in aanmerking komt voor de tegemoetkoming krijgt maximaal 20.000 euro.

Het is ons advies om de aanvraag door onze specialisten te laten regelen. Zo bent u er zeker van dat de aanvraag correct en volledig is ingediend. Wij zullen ook de definitieve afwikkeling en verantwoording voor u regelen bij het noodfonds.

Actuele vragen

In de periode van maart tot en met mei konden bedrijven, klein en groot, eenmalig een gift van 4000 euro krijgen om hun huur en energierekening van te betalen. Voor een aantal ondernemers was deze zogeheten TOGS-regeling echter lang niet afdoende om de kosten te dekken. Het kabinet zei daarom eerder al toe dat in het nieuwe steunpakket 2.0 een fijnmaziger tegemoetkoming zou komen.

Daarom ligt er nu het plan op tafel om een staffel in te voeren: naarmate het omzetverlies groter is, is er een hoger bedrag beschikbaar. Nieuw is ook dat er een bedrag per maand kan worden verstrekt, met als maximum circa 6700 euro. Wie drie maanden achter elkaar in aanmerking komt voor de tegemoetkoming krijgt maximaal 20.000 euro.

Voor het indienen van de aanvraag zullen onze boekhouders de bedrijfsfinanciën in kaart moeten brengen, dit kunt u ook door uw eigen boekhouder of accountant laten doen. Wat van belang is bij de aanvraag dat u kunt aantonen wat uw omzet was voor de coronacrisis en wat het percentage is dat u op dit moment mist. Hieruit zal er een berekening worden gemaakt en krijgt u een tegemoetkoming.

Wij hebben van u nodig zowel financiële, als bedrijfskundige gegevens,

  • Uittreksel uit het handelsregister;
  • bankafschrift waaruit het rekeningnummer en tenaamstelling blijkt;
  • omzet voor de crisis en het verliespercentage;
  • ondertekende volmacht door vertegenwoordiger.

Al uw persoonsgegevens zullen volgens de privacyrichtlijnen – zoals vastgesteld in de AVG – worden beveiligd en opgeslagen.
Wij hebben een functionaris gegevensbescherming aangesteld om toezicht te houden op dit proces. Indien u nog vragen heeft, neemt u contact op met ons secretariaat.

Het uitbetalen van de tegemoetkoming zal per maand gebeuren. Dit bedrag zal voor het einde van iedere maand worden overgemaakt op uw rekeningnummer.

Start uw aanvraag via het digitaal loket

01
U vult het formulier in
Eerst de gegevens van uw bedrijf en de activiteiten selecteren. U betaalt daarna de aanvraagkosten via iDeal.
02
Wij berekenen uw rechten
Onze juristen berekenen of u recht heeft op de regeling, indien dit niet het geval is, storten wij de aanvraagkosten terug.
03
Onderteken de machtiging
U geeft ons een volmacht om de aanvraag namens u in te dienen bij het noodloket. U levert de bewijsstukken aan en wij sturen de aanvraag digitaal op.
04
Uitslag per post
Het duurt een aantal werkdagen alvorens er een beschikking is. De middelen worden daarna op uw zakelijke rekening overgemaakt.
  • 1. Gegevens organisatie

  • 2. Gegevens aanvrager

  • 3. Afronden aanvraag

  • 4. Totaalprijs

  • € 0,00

Meer informatie over onze diensten

Indien u een jurist of boekhouder wenst te spreken, kunt u ons secretariaat op werkdagen van 09:00 tot 17:00 bereiken op het telefoonnummer 085 – 048 19 83. U kunt ons ook per mail bereiken op info@statempire.nl. Wij staan u graag te woord.

Uw gegevens worden met een beveiligde SSL verbinding verwerkt.
StatEmpire BV wordt gemiddeld met een 8.2 beoordeeld (559 beoordelingen)

×

Hallo!

Op werkdagen staan wij tussen 09:00-17:00 klaar voor al uw vragen.

× Vragen?